رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در بهبود سایت شما - درآمد برتر

رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در بهبود سایت شما
  • شناسه : 34
  • فرمت اصلی : pdf
  • تعداد صفحات : 13
  • حجم فایل : 0.47 مگابایت
  • منبع : ...

رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در بهبود سایت شما

با گشت و گذار در سایت های مختلف حتما مطالبی را دیده اید که در آن به معرفی محصولات و خدمات یک سایت دیگر پرداخته شده است و در بین متن این مطالب، با چند عبارت مهم به سایت مقصد لینک داده شده است. هر کدام از این مطالب معرف محصول یا خدماتی است که سایت مقصد ارائه می دهد. برخی از این تبلیغات به قدری جذاب هستند که در نگاه اول شما را مجاب می کنند تا به سایت آنها سر بزنید. به این مطالب تبلیغاتی رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی و حتی رپرتاژ آگهی می گویند.

 

 

رپورتاژ چیست؟

بطور خلاصه می توان گفت که رپورتاژ یک مطلب خبری یا تبلیغاتی است که شما در آن سایت یا محصول یا خدمتی را معرفی می کنید و یا رویدادی را اطلاع رسانی می کنید. این مطلب را در سایت های دیگر که بازدیدکننده بالایی دارند منتشر می کنید و در بین متن مطلب، کلماتی که برای شما مهمتر هستند و برای آنها برنامه ریزی کرده اید تا به صفحه اول گوگل برسید را به سایت خودتان لینک می دهید و به این ترتیب از ارزش صفحه سایت مبدا برای سایت خودتان استفاده می کنید و ارزش صفحه اصلی یا صفحه داخلی سایت خودتان را بوسیله این لینک ها ارتقاء می دهید.

در واقع رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های دریافت بک لینک است که تاثیر بسیار زیادی بر روی بهبود جایگاه سایت شما در گوگل دارد.

Reportage یک کلمه فرانسوی است که به معنی گزارش است و از کلمه ریپورت گرفته شده است.

 

 

هدف رپورتاژ چیست؟

یکی از اهداف رپورتاژ آگهی این است که با استفاده از یک مطلب خبری یا آموزشی در سایر سایت ها به کاربران این سایت ها حس مناسبی از برند و محصول خود انتقال دهید. در واقع یکی از اهداف رپورتاژ آگهی برندسازی برای سایت است، زیرا وقتی در سایتی رپورتاژ منتشر می کنید در واقع این گونه به نظر می رسد که آن سایت، محصول و سایت شما را به مخاطبانش معرفی کرده و با توجه به میزان اعتباری که آن سایت در بین مخاطبان خود دارد، اعتبار سایت شما نیز در بین این افراد افزایش خواهد داشت.

 

دومین هدفی که می توان برای رپورتاژ آگهی تعریف کرد، بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل است. در واقع شما با لینک هایی که در محتوای رپورتاژ قرار داده اید، این پیام را به گوگل ارسال می کنید که سایت مبدا که رپورتاژ شما در آن منتشر شده، با این کلماتی که لینک داده است؛ سایت شما را بعنوان یک مرجع به مخاطبان خود معرفی کرده است. بطور ساده تر می توان گفت که کلماتی که بوسیله آن به سایت شما لینک داده شده است، از نظر گوگل اهمیت بیشتری دارد و جایگاه سایت شما در این کلمات در نتایج جستجو بهتر خواهد شد.

 

اما اهداف رپورتاژ فقط به این موارد خلاصه نمی شود و می توان موارد دیگری را در این بخش قرار داد که از جمله آنها می توان به این موارد نیز اشاره کرد: افزایش دامین اتوریتی و پیج اتوریتی سایت یا جذب مخاطب هدف یا افزایش فروش سایت و ...

 

 

با رپورتاژ کسب و کارتان را رونق دهید!

همانطور که در بخش قبل گفتم جذب مخاطبان هدف و همچنین افزایش فروش سایت نیز از اهداف رپورتاژ محسوب می شوند؛ با در نظر گرفتن این موضوع اهمیت نوشتن متن رپورتاژ براساس نیاز مخاطبان و همچنین ویژگی های محصول شما بیشتر از قبل پررنگ می شود. در واقع باید توانایی شناسایی نیازهای مخاطبان را داشته باشید و بتوانید از این نیازها در نوشتن محتوای رپورتاژ استفاده کنید.

پس رپورتاژ نویسی یک مهارت و یک تخصص است و نیاز به یادگیری دارد و این مساله بسیار مهم است که بتوانید کاربران را با متن ها، تصاویر ، نمودارها و سایر بخش های رپورتاژ قانع کنید که محصولات و خدمات شما با سایر نمونه ها متفاوت است و مزایا و ویژگی هایی دارد که هیچ کدام از رقبا ندارند. البته منظور این نیست که در بیان این موضوع چیزی غیر از واقعیت را بیان کنید، بلکه باید با توجه به نیاز مخاطبان، مزایایی را به محصول و خدماتتان اضافه کنید که واقعا برای آنها مهم و حیاتی هستند و مشابه آن در دسترس مخاطبان نیست.

 

بخشی از درآمد وبسایت ها و کسب و کارهای اینترنتی از طریق همین ریپورتاژ است. پس نوشتن و آماده سازی آن بسیار مهم است و رعایت برخی نکات کلیدی الزامیست. اگر رپورتاژ به اندازه کافی قوی نباشد نمی تواند مخاطب را مجاب کند تا به سایت شما مراجعه کند و یا اینکه از محصول یا خدمات شما استفاده کند.

 

 

چطور یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسیم؟

تا به اینجای کار بطور خلاصه با رپورتاژ و محتوای آن آشنا شدیم. حتما در ذهنتان این سوال وجود دارد که چگونه یک رپورتاژ خوب بنویسیم؟ چطور می توان با رپورتاژ کاربران را متقاعد کرد؟

در ابتدا باید بگویم که بهترین رپورتاژ آن است که بتواند کاربران را به شکل غیر مستقیم با نوع کسب و کار، محصولات و خدمات شما آشنا کند. پس سعی کنید متن را طوری بنویسید که در ذهن کاربر سوال ایجاد کند. از تصاویر مناسب و در حد امکان واقعی استفاده نمایید. این تصاویر نماینده کسب و کار شما خواهد بود.

 

مواردی که در کسب نتیجه بهتر از رپورتاژ تاثیر بسیار زیادی دارند شامل تیتر مطلب، مقدمه، محتوای اصلی و دعوت به اقدام در انتهای مطلب می شوند.

در واقع شما باید با یک عنوان جذاب مخاطبان را ترغیب کنید تا روی لینک مطلب کلیک کرده و وارد صفحه رپورتاژ شما شود. سپس با مقدمه و همان پاراگراف آغازین اهمیت موضوع و نیاز مخاطب را برجسته کرده و مخاطب را به سمت مطالعه ادامه متن هدایت کنید.

در بخش سوم که بدنه متن یا همان محتوای اصلی رپورتاژ شماست، باید به خوبی محصول یا خدمات خود را معرفی کنید و توضیح دهید که این محصول یا خدمت چه کمکی به مخاطب می کند و کدام نیاز او را برطرف می کند.

در بخش انتهایی هم باید از مخاطب دعوت کنید که اقدام مورد نظر شما را انجام دهد. این اقدام می تواند ورود به سایت و عضویت در سایت باشد یا ثبت سفارش و یا هر موضوع دیگری که بخاطر آن اقدام به انتشار رپورتاژ کرده اید.

 

 

تفاوت رپورتاژ و بک لینک

رپورتاژ و بک لینک دو اصل مهم در سئوی سایت می باشند که با کمک آنها می توانید در رتبه های بالای موتورهای جستجو قرار گرفته و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید. بک لینک و رپورتاژ هر یک مزایای مختلفی دارند که در ادامه چند نمونه را بررسی می کنیم:

  • بک لینک در تمامی صفحات سایت انتشار دهنده قرار گرفته و هر صفحه به طور جداگانه تاثیری بر سایت خواهد داشت. هر چقدر تعداد صفحات در یک سایت بیشتر باشد، تعداد بک لینک ها بیشتر خواهد بود. اما رپورتاژ تنها در یک صفحه از سایت انتشار دهنده قرار می گیرد و فقط از آن صفحه به سایت شما لینک داده می شود.
  • در رپورتاژ می توانید توضیحات کامل و مفصلی را درباره کسب و کارتان ارائه کنید اما در بک لینک امکان نوشتن توضیحات وجود ندارد.
  • در رپورتاژ آگهی می توانید بین 3 تا 5 کلمه کلیدی را به سایت خودتان لینک دهید اما در بک لینک فقط با یک کلمه کلیدی به سایت شما لینک داده می شود.
  • رپورتاژ به صورت دائمی در سایت منتشر کننده باقی خواهد ماند و هیچگاه حذف نخواهد شد، اما بک لینک ها بصورت ماهانه یا سالانه هستند و پس از گذشت دوره مشخصی، می بایست تمدید شوند و هزینه مجزا به همراه دارند.
  • بک لینک هایی که از رپورتاژ آگهی دریافت می کنید، لینک های طبیعی محسوب می شوند چون در یک صفحه و با متن مرتبط با کلمات کلیدی به سایت شما لینک داده شده است و برای گوگل مطلوبتر هستند اما بک لینک هایی که در تمام صفحات سایت قرار داشته باشند باعث حساسیت گوگل و امکان ثبت امتیاز منفی برای سایت شما می شوند.

با توضیحاتی که در مورد رپورتاژ آگهی و بک لینک بیان شد قطعا متوجه تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک شده اید. هر دوی این روش ها باعث افزایش بازدید و تعداد لینک های ورودی به سایت شما می شوند اما تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک زمانی مشخص می شود که شما ابتدا استراتژی تبلیغاتی خود را مشخص کرده باشید. اگر بودجه مالی مناسبی دارید پیشنهاد می شود که از رپورتاژ آگهی و تولید محتوا در کنار هم استفاده کنید و اگر استراتژی رشد در کوتاه مدت را مدنظر دارید می توانید از بک لینک ها برای رسیدن به اهدافتان بهره گیری کنید.

 

 

مزایای رپورتاژ

6 مزیت بزرگ رپورتاژ آگهی

با توضیحاتی که ارائه شد می توان گفت که رپورتاژ آگهی مزایای ارزشمند و موثری دارد که آن را به یک روش ارزشمند تبلیغاتی تبدیل می کنند. در این بخش به 6 مزیت اصلی رپوتاژ آگهی و خبری اشاره می کنیم:

 

رپورتاژ آگهی یک مقاله کامل و جامع برای معرفی کسب و کار شماست

همانطور که گفتیم رپورتاژ آگهی در واقع یک مقاله است که شما در رسانه های معتبر اینترنتی منتشر می‌کنید، یک مقاله و نه یک لینک یا یک بنر تبلیغاتی!

و شما در این مقاله مفصل فرصت دارید تا به مخاطب آموزش بدهید، احساس نیاز در او ایجاد کنید و به طور کامل خودتان را معرفی کنید. حتی می توانید یک داستان طولانی برای او بگویید. داستانی که اگر جذاب باشد، قطعا می تواند او را تا پایان با خود همراه کند و وی اقدام مورد نظر شما را انجام دهد.

در واقع مخاطب فقط یک جمله تبلیغاتی از شما نخواهد شنید، بلکه محتوایی را دریافت می کند که می تواند در عین مفید بودن، او را به خرید از شما هم ترغیب نماید. فقط کافی است هنرمندانه و با رعایت اصول تبلیغ نویسی نوشته شده باشد.

 

احتمال دیده شدن و خوانده شدن رپورتاژ آگهی زیاد است

حتما به این موضوع دقت کرده اید که وقتی وارد سایتی می شوید احتمال بسیاری کمی وجود دارد که به تبلیغات بنری آن سایت توجه کنید و البته این موضوع فقط مختص به شما نیست و تحقیقات نشان می دهد که اکثر افراد توجه بسیار کمی به تبلیغات مستقیم دارند و دلیل آن هم زیاد شدن تبلیغات مستقیم می باشد که اثرگذاری آن را کاهش داده است.

اما آیا رپورتاژ آگهی در جایگاه‌های تبلیغاتی یک سایت نمایش داده می‌شود؟ خیر! در بین محتوا و مطالب اصلی سایت قرار دارد. در واقع مانند یکی دیگر از مقالات آن سایت است و این یعنی به احتمال زیاد رپورتاژ آگهی شما به چشم خوانندگان خواهد خورد و کافی است که یک عنوان جذاب انتخاب کرده باشید تا آنها نتوانند جلوی کلیک کردن خود را بگیرند.

در حقیقت در رپورتاژ خبری شما از اعتبار و مطرح بودن یک رسانه برای جذب خواننده ها به محتوای خود استفاده می کنید.

 

رپورتاژ آگهی تاثیر زیادی بر افزایش اعتبار و برندینگ شما دارد

اعتبار و برندسازی! این همان چیزی است که برای موفقیت و افزایش فروش سایتتان به آن نیاز دارید. قطعا وقتی که در بین اخبار و مقالات سایت های مطرح قرار داشته باشید، مخاطبین این سایت ها به اعتبار آن سایت، به سایت شما نیز اعتماد می کنند.

حتی می توانید در سایت خودتان نیز لینک این اخبار و مقالات را منتشر کنید و به کاربران سایت خودتان اطلاع دهید که در این رسانه ها در مورد شما نوشته اند. با وجود اینکه مطالب منتشر شده در این رسانه ها با اهداف تبلیغاتی بوده، اما همین موضوع هم به معنی اعتبار بالای شما خواهد بود که یک سایت مطرح برای شما مطلب تبلیغاتی منتشر کرده است.

 

رپورتاژ آگهی در بهبود جایگاه سایت شما در گوگل تاثیر زیادی دارد

همانطور که در بخش قبلی گفتیم رپورتاژ آگهی بر افزایش اعتبار شما در بین مخاطبان تاثیر مستقیم دارد، حال باید این نکته را بگوییم که رپورتاژ آگهی بر افزایش اعتبار سایت شما در نزد گوگل هم تاثیر چشمگیری دارد.

زمانی که شما در سایت های بزرگ اینترنتی حضور داشته باشید و از آنها لینک دریافت کنید، به گوگل چنین پیامی را مخابره کرده اید: «من یک سایت مطرح دارم. سایتی که توسط رسانه های قابل اعتمادی معرفی شده است.» و گوگل این پیام را به خوبی درک کرده و شما را نیز در جمع سایت های معتبر خود قرار می دهد.

به لطف انتشار رپورتاژ آگهی، گوگل شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد اینترنتی خواهد شناخت و رتبه های بهتری را در نتایج جستجوی خود به سایت شما اختصاص خواهد داد و این یکی از بزرگترین مزایای انتشار رپورتاژ خبری است.

 

رپورتاژ آگهی شما می تواند در صفحه اول گوگل قرار بگیرد

در بخش قبل گفتیم که با انتشار رپورتاژ در سایت های مختلف به گوگل پیامی مبنی بر معتبر بودن سایتتان ارسال می کنید و این موضوع می تواند باعث بهبود جایگاه سایت شما در گوگل شود، اما این نکته را هم فراموش نکنید که خود رپورتاژی که در سایت های دیگر منتشر شده اند نیز این قابلیت را دارند که در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرند.

در واقع با توجه به اعتباری که این سایت ها در نزد گوگل دارند، مطالب آنها نیز رتبه بهتری در نتایج گوگل کسب می کنند. در واقع با انتشار رپورتاژ در سایت هایی که سئوی مناسبی دارند می توانید بیش از یک جایگاه گوگل را به خودتان اختصاص دهید.

به لطف اعتبار این رسانه در گوگل، اگر رپورتاژ آگهی شما اصول سئو را رعایت کرده باشد و یک کلمه کلیدی مناسب را هدف قرار داده باشد، به راحتی می‌تواند به رتبه های بالایی دست پیدا کند و ورودی قابل قبولی را از طریق جستجو به دست آورد. این یعنی رپورتاژ آگهی شما در طولانی مدت نیز تاثیر بیشتری خواهد داشت و همواره افراد جدیدی را به سایت شما هدایت می کند.

 

رپورتاژ آگهی هرگز حذف نخواهد شد

یکی از برجسته ترین ویژگی ها و مزایای رپورتاژ آگهی دائمی بودن آن است. در واقع یک تبلیغ همیشگی خواهید داشت که فقط یک بار برای آن هزینه پرداخت کرده اید.

البته یکی از برتری های بنرهای تبلیغاتی ثابت بودن در تمام صفحات سایت هدف است اما هیچکدام از این تبلیغات بنری در گوگل ایندکس نمی شوند و به صفحه اول گوگل هم نمی رسند. اما با وجود اینکه رپورتاژ آگهی همیشه در صفحه اول سایت هدف قرار ندارد، باز هم امکان حضور در صفحه اول گوگل را دارد و این موضوع در دراز مدت می تواند ورودی بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات بنری داشته باشد.

در واقع با یک بودجه برابر می توان در درازمدت از رپورتاژ آگهی نتایج بهتری نسبت به تبلیغات بنری دریافت کرد.

 

 

رپورتاژ رایگان و تبادل رپورتاژ

عبارت رپورتاژ آگهی رایگان جذابیت خاصی دارد. البته بسیاری از سایت هایی که اقدام به انتشار رپورتاژ رایگان می کنند، لینک های خروجی رپورتاژ را نوفالو می کنند تا گوگل چیزی از اعتبار سایت آنها به سایت شما اختصاص ندهد. پس باید به این موضوع توجه داشت که رپورتاژی در سئو موثر است که لینک های آن فالو بوده و به افزایش اعتبار سایت شما نزد گوگل کمک کند.

ما امکان تبادل رپورتاژ با سایت های درآمد برتر ، سازه برتر و فایل ناب را برای شما فراهم کرده ایم که در این صورت می توانید در ازای رپورتاژی که در سایتتان منتشر می کنید، یک رپورتاژ رایگان در سایت های ما دریافت کنید.

البته شما می توانید درخواست انتشار رپورتاژ خودتان را در هر کدام از سایت های ما ارسال کنید و با توجه به ارزش گذاری سایت های طرفین، این امکان وجود دارد که در هر سایتی یک رپورتاژ در ازای چند رپورتاژ رایگان در سایت مقابل منتشر شود. این ارزش گذاری برای رپورتاژها با توجه به پیج اتوریتی و دامین اتوریتی و سرعت ایندکس ، تعداد مطالب ایندکس شده و ... تعیین می شود.

بعنوان مثال در صورتی که ارزش رپورتاژ سایت شما با 2 رپورتاژ در سایت ما برابر باشد، ما 2 رپورتاژ برای شما در سایتمان منتشر می کنیم و شما در ازای این دو رپورتاژ، فقط یک رپورتاژ برای ما در سایتتان منتشر می کنید.

لینک های داخلی رپورتاژها فالو بوده و همچنین تعداد کلمات و تعداد تصاویر بر اساس توافق طرفین تعیین خواهد شد.

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، می توانید درخواست تبادل رپورتاژ خود را از فرم زیر برای ما ارسال کنید:

درخواست تبادل رپورتاژ

همچنین می توانید در واتساپ با شماره 09192682620 برای تبادل رپورتاژ در ارتباط باشید.

 

ضمنا می توانید با کلیک بر روی هر کدام از لینک های زیر، سایت های ما را مورد بررسی قرار داده و در صورت تمایل به رپورتاژ، با ما در ارتباط باشید:

درآمد برتر

سازه برتر

فایل ناب

 

البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در صورتی که تصمیم دارید فقط رپورتاژ شما در سایت های ما منتشر شود و شما هیچ رپورتاژی برای ما منتشر نکنید، می توانید با پرداخت هزینه رپورتاژ هر کدام از این سایت ها، رپورتاژ آگهی خود را در آن منتشر کنید.

برای دریافت تعرفه رپورتاژ آگهی هر کدام از سایت ها می توانید از فرم زیر با ما در ارتباط باشید:

درخواست تعرفه رپورتاژ آگهی

همچنین می توانید در واتساپ با شماره 09192682620 برای دریافت تعرفه ها در ارتباط باشید.

 

رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در بهبود سایت شما

شناسه مطلب : 34

فرمت اصلی فایل : pdf

حجم فایل : 0.47 مگابایت